Saturday, January 30, 2010

Mari belajar Mabuk Di Pulau Kendi



Trip kali ini adalah kawasan Pulau Kendi.Kawasan ini dikelilingi batu karang dan kedalaman hampir 25 meter.Kawasan ini diterdapat pelbagai spesis ikan seperti kerapu,talang,jenahak,senangin,alu alu dan lain lain.memancing di kawasan karang ni memerlukan banyak perambut dan batu ladung.kawasan ni dinasihatkan memakai umpan sotong,kalau ada sotong hidup lagi bagus.





Kali ini kita bersama tekong Izwan Pilus.Tekong ni memang regular dikawasan Pulau Kendi.Beliau menasihatkan kami untuk memancing diwaktu malam.kerana waktu malam terdapat banyak sotong yang boleh disauk untuk dijadikan umpan hidup dan saiz ikan waktu malam pun boleh tahan la jugak.tetapi buat permulaan ni biarlah kami pancing diwaktu siang dulu.maklumlah malam pergerakan terbatas dan tidak dapat banyak shoot dilakukan.



keheningan pagi Jeff Kouk mempraktikan kawad maklumlah beliau adalah salalah seorang champion kawad merdeka mewakili jabatannya.Dirov seperti biasa sedang menyapu losyen agar tidak terbakar di tengah laut.





Sino memandang kesayupan Pulau Kendi Beliau dari dalam kereta tak habis habis dengan tangkapan kerapunya.





kawasan ni diwaktu pagi memang best.banyak nelayan sedang menghidupkan enjin bot untuk turun memukat.


SINO:Aku ada rahsia nak habaq kat hang ni.semalam kan...aku ....


DIROV:ssshhhhhhhhh dia mai dah...ceperaaaa betoiii....



IZWAN PILUS: kalau hang nak naik ikan senangin hang kena pakai formasi 3-4-3 macam chelsea kalau hang nak naikkan ikan kerapu hang kena defensif sikit,aku syorkan hang guna italian stail 4-5-1.

DIROV:Sudah...sudah....hang merepek sampai gatal ketiak aku.



JEFF KOUK: Dekat penghujung pulau tu sesuai dibuka kaunter Drive Thru borang BE bulan Mac Nanti.
SINO: Brillion Ente punya Brain




Time ni jugaklah bateri nak kog.aaarrggghhhhh...



Amk seorang perokok tegar






view pulau kendi dari jauh







Jeff Kouk first time turun pancing di kawasan pulau

















Aksi Crew-crew pemancingamatur untuk menyiapkan assignment


















Sino bertarung dengan ikan manakala Jeff Kouk memberi massages manakala Dirov seperti biasa masih belum berjaya mendaratkan hasil.























Dirov memikirkan untuk melakukan post motern kerana sudah 2 kali trip yang diikutinya tidak memberi pulangan.Manakala Jeff Kouk menceritakan detik-detik cemas beliau semasa rentapan ikan yang melukakan tangannya.









Ikan talang,kerapu,puyu laut,gelama,tanda dan ikan ikan coral.Trip kali ini bolehlah diberi markah 50% jee..Adat memancing.adakala ok.adakala yelek.

2 comments:

  1. salam...nak tanya ckit...ada number tekong ni x???..and berapa org satu trip dan harga sekali...:)

    ReplyDelete