Thursday, December 10, 2009

Chalet Terapung PPK Sungai Petani

5.12.2009.Chalet Terapung PPK Sungai Petani.

e,macha dan uchia abe sibuk memasukkan barang?mana yang lain,standart la curi tulang


mierhat mungkin terpengaruh dengan iklan kicap jalen.apa yang pasti di benak fikiran beliau tiada kicap jalen tiada camping,he he he..


Fizo berbaju biru kuning menunjukkan rod yang baru dibelinya.Sambil mencabar chik yang berbaju hitam "mung tgk rod aku,agak agak ikan blue salamon boleh dpt tak?"Chik berbaju hitam tidak puas hati sambil ditenteramkan oleh isterinya.



Dalam kesibukan pemunggahan barang Fizo sempat berposing sambil menggalas beg hari tanpa plastik.

sekarang pukul 3pm.air tgh pasang.


Fizo dan macha kerja berat.


jeti sedang direnovation
anak AMK kelitahan gabra dan ditenang oleh ibunya




jeti di hutan bakau.mmg cantik.




AMK membawa sangkar ketam ala-ala deathly catch





uchia abe dan AMK memikirkan strategi untuk menangkap ketam


sino dan duri memang tidak dapat dipisahkan




ayam panggang dan kerang bakar..kerang cicah dgn air asam,,perrghhh..







geng panggang melakukan tugasan



sino berbaju tanpa lengan kemungkinan besar sedang melakukan proses trim di atas bara api.



mierhat kontrol ayu





mierhat"aku rasa ayam kena letak atas dapur gas baru masak dgn sekata.
Fizo dan chik masih lagi bergaduh.Mujur AMK dapat menteramkan keadaan.


mung kalau buat apa memang hebat AMK tak mcm mamat yang asyik naikkan gelama di belakang aku ni ,kata FIZO untuk memanaskan keadaan.





geng panggang ni memang tekun memanggang.boleh apply TEKUN ni.








wah hebatnya geng panggang memanggang sampai hangit...





laporlah tgk ayam panggang ni lagi..





hangit bukan sebarang hangit.rasa dulu baru tau...memang haoliau...


AMK,FIZO,E,MACHA.


Mierhat dan uchia abe memang pakar bab panggang menanggang ni.





sino mengajar FIZO menaikkan ikan duri.








keadaan menjadi semakin tenang setelah FIZO beredar








FIZO kembali setelah keadaan menjadi tenang.





chik mengajar sino memangcing selain ikan duri.




saja aku selit gambar ni..


mierhat bercerita sewaktu zaman wataniah dahulu.





macha merasakan rodnya disambar ikan





sino menerangkan langkah yang perlu diambil





macha berjaya dapat ikan duri akibat bergaul dengan sino.


chik bergembira dengan hasilnya yang tak seberapa.





tangkapan pertama chik..




Mamee di tangan menunjukkan sebuah pembohongan terancang,






FIZO yang dipulau akibat sikap aggresif beliau mengambil keputusan membaca buku.



Sino mengawal FIZO agar tidak berlaku pergeseran dengan chik


Sino terpaksa berbohong dengan emak FIZO dengan mengatakan anaknya dah berubah menjadi insan yang cool..






setelah sino mandi fizo kembali ketempat pergesesan berlaku.mintak mintak tak apa apa berlaku,


geng panggang terus memanggang


macha:"e,mung snap aku,aku nak bagi kat awek-awek di opis"

e :"dasar playboy"


sino didapati mengushar line untuk mencuri ayam panggang.










chik meluahkan perasaan terkilannya kepada aku.katanya fizo dah banyak berubah.dalam permainan bola sepak pun dah berubah,suka ambil kad,





chik lagi berkata,kalau aku tahu fizo bersikap begini lebih baik suruh bos aku ubah opis kat hatyai,biar fizo susah datang ke opis aku.biar dia rindu aku..







sino memberi sedikit penerangan kepada geng panggang untuk mengcover line 2 ketul ayam yang dirembat.


e,tolong ambil gambar aku,aku rasa ini ikan alu alu.bukan duri.,


cepat e dah nak naik dah ni..


aarrghhhh duri..























sumber air di chalet ini.






titi yang patah..




sino memancing kesorangan kerana tidak mahu disebabkannya semua orang akan dapat ikan duri..






apa ushar ushar..aku tak akan dapat duri lagi hari ni..




sino sedang bebal...



makan time.

kehangitan ayam dan sosej memang trade mark geng panggang semenjak dari bujang lagi.



mujur ada chef yang menyelamatkan keadaan,kalau tak malam tu kami semua kehangitan..





perrggghhh panjangnye juadah...macam berbuka puasa di masjid negeri..








tanpa membaca bismillah macha memakan nasi didepannya.








uchia abe pun memakan tanpa membaca bismillah..





tanpa pengetahuan sini kami membincangkan bagaimana hendak membuang badi duri sino.





AMK merasakan benda yang tak cukup..oo kicap jalen x ada ...








Anak AMK.selaku ustazah dan pembaca doa makan untuk kami,








yeah berjaya membuang badi sino..tanpa sino team ini telah berjaya menaikkan ikan besar.4.5 kg.chik yang dari tadi tidak gembira akibat pergeserannya dengan fizo menjadi gumbira..
chik dan fizo telah berjaya melupakan sengketa mereka petang tadi.mereka berpelukan meraikan ikan orang lain..


mereka semua berpakat menyimpan dalam box yang kecil kerana tidak mahu disyaki oleh sino



tapi dalam 2 jam kemudian telah kantoi dengan sino.





sino suruh snap pic dia dengan ikan dan membodek aku supaya tulis ikan dia yang punya.sory beb,gua insan yang jujur,,he he he..





semilang yang paling besar ..hebatnye


memang cool memang hebat..tidak mampu lagi diungkap oleh kata2





tolong ambil gambar aku sekali lagi,tadi aku lupa boh bedak kat muka aku..





pemilik sebenar...





tepat pukul 4 pagi Sino keletihan..manakala AMK tidur berhampiran ikan besarnya.





tidak dapat disahkan time bila mierhat tido..






AMK memang benar2 keletihan..





fizo dan macha pun keletihan...







begini kalau nak naikkan ikan.





yeah aku telah berjaya naikkan gelama.luahan sino.


posing orang tak mandi pagi.







Fizo melakukan senaman hidung






macha masih mengantuk...




ikan ketang pertamana





2 ekor sekaligus..cool and hebat






akhirnya sino berjaya menaikkan ketang




tolong tulis berat ketang ni 5 kilo...poooodahhhh....




kepanasna pagi tidak menghalang team amatur memancing




tengah memasang perambut,












merokok membahayakan kesihatan







hasil ketang





AMK menyorokkan ikannya didalam peti ais





mierhat orang pertaman mengemas barang2nya.








mayong,semilang,gelama dan ketang..ok la tu...dah nama pun amatur..







Dari hasil untuk HASiL


macha dan fizo sedang membodek AMK





ustazah dikapit oleh team pemancingamatur




Fizo mencacatkan gambar apabila beliau ber posing secara manja..




terus mencacatkan keadaan.fizo melakukan lebih ganas ala2 majalah playboy





team pemancing amatur 5.12.2009

jeti







e dgn macha saja dok buat kerja, manakala fizo mengejar mierhat kerana mierhat mencilok beg hari tanpa plastik fizo untuk memasukkan hasil tangkapan.


Sayonara.....



2 comments:

  1. sonok gak kalau dapat memancing macam ni muatturunlagu-lagumelayu.blogspot.com

    ReplyDelete